Статут Чечельницької гімназії

СТАТУТ 

Чечельницької гімназії Маківської сільської ради Кам’янець-Подільського району Хмельницької області

(НОВА РЕДАКЦІЯ)

                І. Загальні положення

1.1. Чечельницька гімназія Маківської сільської ради Кам’янець-Подільського району Хмельницької області - це заклад загальної середньої  освіти, що знаходиться у власності Маківської сільської  територіальної громади і забезпечує потреби громадян у загальній середній освіті, які проживають на території Маківської сільської ради.

1.2. Юридична адреса : 32446

Хмельницька область  Кам’янець-Подільський район с. Чечельник,

вул. Центральна, 12.

1.3. ЗЗСО є юридичною особою, має печатку, штамп, бланки зі своєю назвою, рахунки в установах банків.

1.4. Засновником Чечельницької гімназії є Маківська сільська територіальна громада в особі Маківської сільської ради.

Засновник здійснює фінансування гімназії, її матеріально-технічне забезпечення, закріплює за закладом необхідні будівлі, інженерні комунікації, обладнання, встановлює мікрорайон обов'язкового обслуговування, харчування учнів.

1.5. Головною метою закладу освіти  є забезпечення реалізації права громадян на здобуття базової загальної середньої освіти.

1.6. Головними завданнями гімназії є:

всебічний розвиток, виховання і соціалізація особистості, яка здатна до життя в суспільстві та цивілізованої взаємодії з природою, має прагнення до самовдосконалення і навчання впродовж життя, готова до свідомого життєвого вибору та самореалізації, відповідальності, трудової діяльності та громадянської активності. Реалізація якого забезпечується шляхом формування ключових компетентностей, необхідних кожній сучасній людині для успішної життєдіяльності:

·           вільне володіння державною мовою;

·           здатність спілкуватися рідною (у разі відмінності від державної) та іноземними мовами;

·           математична компетентність;

·           компетентності у галузі природничих наук, техніки і технологій;

·           інноваційність;

·           екологічна компетентність;

·           інформаційно-комунікаційна компетентність;

·           навчання впродовж життя;

·           громадянські та соціальні компетентності, пов’язані з ідеями демократії, справедливості, рівності, прав людини, добробуту та здорового способу життя, з усвідомленням рівних прав і можливостей;

·           культурна компетентність;

·            логічно обґрунтовувати позицію, творчість, ініціативність, вміння конструктивно керувати емоціями, оцінювати ризики, приймати рішення, розв’язувати проблеми, здатність співпрацювати з іншими людьми.

Спільними для всіх компетентностей є такі вміння: читання з розумінням, уміння висловлювати власну думку усно і письмово, критичне та системне мислення, здатність логічно обґрунтовувати позицію, творчість, ініціативність, вміння конструктивно керувати емоціями, оцінювати ризики, приймати рішення, розв’язувати проблеми, здатність співпрацювати з іншими людьми.

 

1.7. Гімназія  в своїй діяльності керується Конституцією України, Законами України "Про освіту", «Про повну загальну середню освіту», рішеннями Маківської сільської ради, іншими нормативно-правовими актами, власним статутом.

1.8. Гімназія самостійно приймає рішення і здійснює діяльність в межах її компетенції, передбаченої чинним законодавством та власним статутом.

1.9.Заклад освіти  несе відповідальність перед особою, суспільством і державою за:

безпечні умови освітньої діяльності; дотримання державних стандартів освіти;

дотримання договірних зобов'язань з іншими суб'єктами освітньої, виробничої, наукової діяльності;

дотримання фінансової дисципліни.

1.10. Мова навчання у гімназії - українська.

1.11. Структура ЗЗСО :

 - початкова, тривалість навчання 4 роки.

 - основна, тривалість навчання 5 років.

1.12. В гімназії  може запроваджуватись поглиблене вивчення основ наук та допрофільне навчання.

1.13. В гімназії можуть створюватись предметні кафедри, методичні об'єднання, творчі групи, психологічна служба.

        1.14. Гімназія має право:

·           проходити в установленому порядку інституційний аудит;

·           визначати форми, методи і засоби організації освітнього процесу ;

·           визначати варіативну частину робочого навчального плану;

·           в установленому порядку розробляти і впроваджувати експериментальні та індивідуальні робочі навчальні плани;

·           спільно з вищими навчальними закладами, науково-дослідними інститутами та центрами проводити науково-дослідну, експериментальну, пошукову роботу, що не суперечить законодавству України;

·           використовувати різні форми морального і матеріального заохочення до учасників освітнього процесу;

·           бути власником і розпорядником рухомого і нерухомого майна згідно з законодавством України та  власним статутом;

·           отримувати кошти і матеріальні цінності від органів виконавчої  влади, юридичних і фізичних осіб;

·           залишати в своєму розпорядженні і використовувати власні надходження у порядку визначеному законодавством України;

·розвивати власну соціальну базу: мережу спортивно-оздоровчих, лікувально-профілактичних і культурних підрозділів.

 
     1.15. Гімназія зобов`язана:

·           реалізовувати положення Конституції України, Законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», інших нормативно-правових актів у галузі освіти;

·           здійснювати освітню діяльність на підставі ліцензії, отриманої у встановленому законодавством порядку;

·           задовольняти потреби громадян, що проживають на території обслуговування закладу освіти, в здобутті базової загальної середньої освіти;

·           за потреби створювати інклюзивні та/або спеціальні групи і класи для навчання осіб з особливими освітніми потребами;

·           забезпечувати єдність навчання та виховання;

·           створювати власну науково-методичну і матеріально-технічну базу;

·           проходити плановий інституційний аудит у терміни та в порядку визначеним спеціальним законодавством;

·           забезпечувати відповідність рівня загальної середньої освіти Державним стандартам загальної середньої освіти;

·           охороняти життя і здоров’я здобувачів освіти, педагогічних та інших працівників закладу освіти;

·           додержуватись фінансової дисципліни, зберігати матеріальну базу;

·           забезпечувати видачу здобувачам освіти документів про освіту встановленого зразка;

·           здійснювати інші повноваження делеговані засновником або уповноваженим ним органом управління освітою.

 

     1.16.Автономія гімназії  визначається його правом:

·           брати участь в установленому порядку в моніторингу якості освіти;

·           проходити в установленому порядку громадську акредитацію закладу;

·           самостійно визначати форми, методи і засоби організації освітнього процесу;

·           самостійно формувати освітню програму;

·           на основі освітньої програми розробляти навчальний план, в тому числі в установленому порядку розробляти і впроваджувати експериментальні та індивідуальні навчальні плани;

·           планувати власну діяльність та формувати стратегію розвитку закладу освіти;

·           спільно з вищими навчальними закладами, науково -дослідними інститутами та центрами проводити науково-дослідну, експериментальну, пошукову роботу, що не суперечить законодавству України;

·           використовувати різні форми морального стимулювання та матеріального заохочення до педагогічних працівників, здобувачів освіти, інших учасників освітнього процесу у порядку визначеному чинним законодавством;

·           на правах оперативного управління розпоряджатися рухомим і нерухомим майном згідно з законодавством України та цим Статутом;

·           отримувати кошти і матеріальні цінності від органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, об’єднаних територіальних громад, юридичних і фізичних осіб;

·           залишати у своєму розпорядженні і використовувати власні надходження у порядку, визначеному законодавством України;

·           розвивати власну матеріально-технічну базу та соціальну базу (спортивно-оздоровчих, лікувально-профілактичних і культурних підрозділів);

·           впроваджувати експериментальні програми;

·           самостійно забезпечувати добір і розстановку кадрів;

·           відповідного до власного Статуту утворювати, реорганізовувати та ліквідовувати структурні підрозділи;

·           встановлювати власну символіку та атрибути, форму для учнів;

·           користуватись пільгами, передбаченими державою;

·           брати участь у роботі міжнародних організацій, асоціацій і рухів у проведенні науково-дослідницької, експериментальної, пошукової, просвітницької роботи;

·           здійснювати інші дії, що не суперечать чинному законодавству.

 

1.17. Медичне обслуговування здобувачів освіти здійснюється медичними працівниками, які входять до штату закладів охорони здоров’я у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

1.18.Взаємовідносини гімназії з юридичними і фізичними особами визначаються угодами, що укладені між ними.

1.19. Класи у гімназії формуються згідно з нормативами їх наповнюваності, встановленими законодавством, з урахуванням наявності приміщень, що відповідають санітарно-гігієнічним вимогам для здійснення навчально-виховного процесу, та відповідно до кількості поданих заяв про зарахування до закладу.

1.20. Гімназія формує класи з урахуванням демографічної ситуації, а в разі, коли кількість дітей менша за визначену нормативами їх наповнюваності, - організовує заняття за індивідуальною формою навчання.

1.21. З урахуванням потреб населення та місцевих умов заклад приймає рішення про створення груп продовженого дня.

1.22.Гімназія приймає рішення про створення класів з поглибленим вивченням предметів, спеціальних та інклюзивних класів для навчання дітей з особливими освітніми потребами.

1.23. Індивідуальне навчання та навчання екстерном у закладі організовуються відповідно до положень про індивідуальне навчання та екстернат у системі базової середньої освіти, затверджених МОН.

1.24. Поділ класів на групи для вивчення окремих предметів у гімназії здійснюється згідно з нормативами, встановленими МОН.

 

2. Організація освітнього процесу

2.1. Освітній процес у гімназії здійснюється відповідно до робочого навчального плану, складеного на основі типових навчальних планів, затверджених МОН та за самостійно розробленими програмами, які за поданням педагогічної ради, затверджені керівником гімназії і відповідають державним стандартам освіти.

У робочому навчальному плані гімназії  з урахуванням його типу та профілю навчання конкретизується варіативна частина державних стандартів освіти.

Індивідуалізація і диференціація навчання у гімназії забезпечується шляхом реалізації інваріантної та варіативної частини.

Робочі навчальні плани за поданням педагогічної ради затверджуються керівником гімназії.

2.2. Гімназія забезпечує якість освіти відповідно державних стандартів освіти.

2.3. Гімназія працює за навчальними програмами, підручниками, посібниками, що мають відповідний гриф МОН, і забезпечує виконання освітніх завдань на кожному ступені навчання відповідно до вікових особливостей та природних здібностей дітей.

2.4. Гімназія обирає форми, засоби і методи освітнього процесу відповідно до Законів України "Про освіту", "Про загальну середню освіту" та цього Статуту з урахуванням специфіки гімназії, профілю та  інших особливостей організації освітнього процесу.

2.5.Освітній процес у гімназії  здійснюється за груповою та індивідуальною формою навчання.

2.6.Відповідно до поданих батьками або особами, які їх замінюють, заяв гімназія створює умови для дистанційного навчання та навчання екстерном.

2.7. Гімназія може виконувати освітні програми і надавати платні послуги на договірній основі згідно з переліком, затвердженим Кабінетом Міністрів України.

2.8. Навчальний рік у гімназії починається 1 вересня і закінчується не пізніше 1 липня наступного року.

2.9. Структура навчального року (тривалість навчальних занять, поділ на чверті, семестри) та режим роботи встановлюються закладом у межах часу, передбаченого робочим навчальним планом.

2.10. Загальна тривалість канікул протягом навчального року не повинна становити менш як 30 календарних днів.

2.11. Тривалість уроків у гімназії становить: у 1-х класах – 35 хвилин,  у 2–4-х   класах – 40  хвилин,         у 5–9 -х – 45 хвилин.

2.12. Для учнів 5–9-х класів допускається проведення підряд двох уроків під час лабораторних і контрольних робіт, написання творів, а також уроків трудового навчання.

2.13. Гімназія може обрати інші, крім уроку, форми організації освітнього процесу.

2.14.Тривалість перерв між уроками встановлюється з урахуванням потреби в організації активного відпочинку і харчування учнів, але не менш як 10 хвилин, великої перерви (після третього та четвертого уроків) - 20 хвилин.

2.15. Розклад уроків складається відповідно до робочого навчального плану закладу з дотриманням педагогічних  та санітарно-гігієнічних вимог і затверджується керівником гімназії.

2.16.Відволікання учнів від навчальних занять для провадження інших видів діяльності забороняється (крім випадків,  передбачених законодавством).

2.17. Залучення учнів до видів діяльності, не передбачених навчальною програмою та робочим навчальним планом гімназії, дозволяється лише за їх згодою та згодою батьків або осіб, які їх замінюють.

2.18. Зміст, обсяг і характер домашніх завдань визначаються вчителем відповідно до педагогічних і санітарно-гігієнічних вимог з урахуванням вимог навчальних програм та індивідуальних особливостей учнів.

 

3. Оцінювання навчальних досягнень учнів

3.1. Критерії   оцінювання    навчальних    досягнень    учнів  закладу визначаються МОН.

3.2. Облік  навчальних  досягнень  учнів  протягом навчального року здійснюється у класних журналах,  інструкції  про ведення яких затверджуються МОН.  Результати навчальної діяльності за рік заносяться до особових справ учнів.

3.3. У першому класі дається  словесна  характеристика  знань, умінь  і навичок учнів.

За рішенням педагогічної ради навчального гімназії може надаватися словесна характеристика знань, умінь  і навичок учнів другого класу.

У наступних класах оцінювання здійснюється відповідно до критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів .

3.4. Гімназія може використовувати інші системи оцінювання навчальних досягнень учнів за рішенням педагогічної ради. При цьому оцінки з навчальних предметів за семестри, рік, результати державної підсумкової атестації переводяться у бали відповідно до критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів.

3.5. Навчання у випускних (4-х, 9-х) класах гімназії завершується державною підсумковою атестацією. Зміст, форма і порядок державної підсумкової атестації визначаються МОН.

В окремих випадках учні за станом здоров'я або з інших поважних  причин  можуть  бути звільнені від державної підсумкової атестації у порядку, що встановлюється МОН та МОЗ.

3.6. Учні початкової школи,  які протягом одного року навчання не засвоїли програмний матеріал, за поданням педагогічної ради та згодою батьків (осіб, які їх замінюють) направляються для обстеження фахівцями відповідної психолого-медико-педагогічної консультації. За висновками  зазначеної  консультації такі учні можуть продовжувати навчання за індивідуальними навчальними планами і програмами за згодою батьків (осіб, які їх замінюють).

3.7. Учні початкової школи, які через  поважні причини (хвороба, інші обставини) за результатами річного оцінювання не засвоїли скориговану до індивідуальних здібностей навчальну програму, можуть бути, як виняток, залишені для повторного навчання у тому самому класі за рішенням педагогічної ради та за згодою батьків (осіб, які їх замінюють).

3.8. За результатами навчання учням (випускникам) видається відповідний документ (табель, свідоцтво  про базову загальну середню освіту). Зразки документів про базову загальну середню освіту затверджуються Кабінетом Міністрів України.

3.9. Учням, які закінчили основну школу (9-й клас), видається свідоцтво про базову загальну середню освіту.

Свідоцтво про базову загальну середню освіту дає право на вступ до  школи  III  ступеня,  професійно-технічного  навчального закладу, вищого навчального закладу I-II рівня акредитації.

 

3.10. Випускникам 9-х, класів,  які не атестовані хоча б з одного предмета, видається табель успішності.

Учні, які не отримали документи про освіту, можуть продовжити навчання екстерном.

3.11. За відмінні успіхи в навчанні учні 2-8-х, класів можуть нагороджуватися похвальним листом "За високі досягнення у навчанні". За відмінні успіхи в навчанні випускникам закладу II ступеня видається свідоцтво про базову загальну середню освіту з відзнакою.  Порядок  нагородження учнів за відмінні успіхи у навчанні встановлюється МОН.

За успіхи у навчанні для учасників освітнього процесу, рішенням педагогічної ради та ради школи можуть встановлюватися різні форми морального і матеріального заохочення.

3.12. Свідоцтва  про  базову загальну середню освіту та  відповідні  додатки  до  них реєструються у книгах обліку та видачі зазначених документів.

3.13. Порядок виготовлення, видачі та обліку документів про освіту, вимоги до їх форми та/або змісту визначаються законодавством.

3.14. Інформація про видані документи вноситься до Єдиного державного реєстру документів про освіту в порядку, визначеному центральним органом виконавчої влади у сфері освіти і науки.

4. Виховний процес у гімназії

4.1. Виховання учнів у гімназії здійснюється під час проведення уроків, в процесі позаурочної та позашкільної роботи.

4.2. Цілі виховного процесу в гімназії визначаються на основі принципів, закладених у Конституції та законах України, інших нормативно-правових актах.

4.3. У гімназії забороняється утворення та  діяльність організаційних структур політичних партій, а також  релігійних організацій і воєнізованих формувань.

Примусове залучення учнів гімназії до вступу в будь-які об'єднання громадян, громадські, громадсько-політичні, релігійні організації і воєнізовані формування, а також до діяльності в зазначених організаціях,  участі в агітаційній роботі та політичних акціях забороняється.

4.4. Дисципліна в гімназії дотримується на основі взаємоповаги усіх учасників освітнього процесу, дотримання правил внутрішньо шкільного розпорядку та статуту навчального закладу.

Застосування методів фізичного та психічного насильства до учнів забороняється.

 

5. Учасники освітнього процесу

5.1. Учасниками освітнього процесу є:

·  здобувачі освіти;

·  педагогічні працівники, психолог,  бібліотекар, інші спеціалісти  закладу,  керівники;

·  батьки здобувачів освіти  або   особи,   які   їх замінюють ;

·  фізичні особи, які провадять освітню діяльність;

·  інші особи, передбачені спеціальними законами та залучені до освітнього процесу у порядку, що встановлюється закладом освіти.

5.2. Статус, права та обов'язки учасників освітнього процесу визначаються Законами України "Про освіту", "Про загальну середню освіту", іншими актами законодавства, Положенням про загальноосвітній навчальний заклад, статутом, правилами внутрішнього розпорядку навчального закладу.

5.3. Здобувачі освіти - вихованці, учні, інші особи, які здобувають освіту за будь-яким видом та формою здобуття освіти.

5.4. Права та обов’язки здобувачів освіти

Здобувачі освіти мають право на:

·  навчання впродовж життя та академічну мобільність;

·  індивідуальну освітню траєкторію, що реалізується, зокрема, через вільний вибір видів, форм і темпу здобуття освіти, закладів освіти і запропонованих ними освітніх програм, навчальних дисциплін та рівня їх складності, методів і засобів навчання;

·  якісні освітні послуги;

·  справедливе та об’єктивне оцінювання результатів навчання;

·  відзначення успіхів у своїй діяльності;

·  свободу творчої, спортивної, оздоровчої, культурної, просвітницької, наукової і науково-технічної діяльності тощо;

·  повагу людської гідності;

·  захист під час освітнього процесу від приниження честі та гідності, будь-яких форм насильства та експлуатації, дискримінації за будь-якою ознакою, пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю здобувача освіти;                                             

·  користування бібліотекою, навчальною, науковою, виробничою, культурною, спортивною, побутовою, оздоровчою інфраструктурою закладу освіти та послугами його структурних підрозділів у порядку, встановленому гімназією відповідно до спеціальних законів;                                      

·  доступ до інформаційних ресурсів і комунікацій, що використовуються в освітньому процесі;

·  особисту або через своїх законних представників участь у громадському самоврядуванні та управлінні гімназією;

·  інші необхідні умови для здобуття освіти, у тому числі для осіб з особливими освітніми потребами та із соціально незахищених верств населення.

Здобувачі освіти зобов’язані:

·  виконувати вимоги освітньої програми (індивідуального навчального плану за його наявності), дотримуючись принципу академічної доброчесності, та досягти результатів навчання, передбачених стандартом освіти для відповідного рівня освіти;

·  поважати гідність, права, свободи та законні інтереси всіх учасників освітнього процесу, дотримуватися етичних норм;

·  відповідально та дбайливо ставитися до власного здоров’я, здоров’я оточуючих, довкілля;

·  дотримуватися установчих документів, правил внутрішнього розпорядку гімназії, а також умов договору про надання освітніх послуг (за його наявності).

Здобувачі освіти мають також інші права та обов’язки, передбачені законодавством та установчими документами гімназії.

Залучення здобувачів освіти під час освітнього процесу до виконання робіт чи до участі у заходах, не пов’язаних з реалізацією освітньої програми, забороняється, крім випадків, передбачених рішенням Кабінету Міністрів України.

5.5. Здобувачам  освіти  забороняється:

·    вживати наркотики, алкогольні напої, палити в школі та за її межами;  перебувати в громадських місцях селища після  23-ї години;  брати участь в азартних іграх; пропускати  заняття без поважних причин, запізнюватись на уроки;  користуватись мобільним телефоном під час освітнього процесу;

·    за  невиконання  учасниками  освітнього  процесу своїх   обов'язків,   порушення   статуту,   правил   внутрішньо шкільного розпорядку на  них  можуть  накладатися  стягнення  відповідно  до закону.

5.6.  Права та обов’язки педагогічних,  інших осіб, які залучаються до освітнього процесу.

Педагогічні працівники мають право на:

·  академічну свободу, включаючи свободу викладання, свободу від втручання в педагогічну діяльність, вільний вибір форм, методів і засобів навчання, що відповідають освітній програмі;

·  педагогічну ініціативу;

·  розроблення та впровадження авторських навчальних програм, проектів, освітніх методик і технологій, методів і засобів, насамперед методик компетентнісного навчання;

·  користування бібліотекою, навчальною, науковою, виробничою, культурною, спортивною, побутовою, оздоровчою інфраструктурою закладу освіти та послугами його структурних підрозділів у порядку, встановленому гімназією відповідно до спеціальних законів;

·  підвищення кваліфікації, перепідготовку;

·  вільний вибір освітніх програм, форм навчання, закладів освіти, установ і організацій, інших суб’єктів освітньої діяльності, що здійснюють підвищення кваліфікації та перепідготовку педагогічних працівників;

·  доступ до інформаційних ресурсів і комунікацій, що використовуються в освітньому процесі;

·  відзначення успіхів у своїй професійній діяльності;

·  справедливе та об’єктивне оцінювання своєї професійної діяльності;

·  захист професійної честі та гідності;

·   на матеріальне, житлово-побутове та соціальне забезпечення відповідно до чинного законодавства;

·  безпечні і нешкідливі умови праці;

·  подовжену оплачувану відпустку;

·  участь у громадському самоврядуванні гімназії;

·  участь у роботі колегіальних органів управління гімназії;

·           отримання пенсії, у тому числі і за вислугу років в порядку, визначеному законодавством України.

 

Педагогічні працівники зобов’язані:

·  постійно підвищувати свій професійний і загальнокультурний рівні та педагогічну майстерність;

·  виконувати освітню програму для досягнення здобувачами освіти передбачених нею результатів навчання;

·  сприяти розвитку здібностей здобувачів освіти, формуванню навичок здорового способу життя, дбати про їхнє фізичне і психічне здоров’я;

·  дотримуватися академічної доброчесності та забезпечувати її дотримання здобувачами освіти в освітньому процесі;

·  дотримуватися педагогічної етики;

·  поважати гідність, права, свободи і законні інтереси всіх учасників освітнього процесу;

·  настановленням і особистим прикладом утверджувати повагу до суспільної моралі та суспільних цінностей, зокрема правди, справедливості, патріотизму, гуманізму, толерантності, працелюбства;

·  формувати у здобувачів освіти усвідомлення необхідності додержуватися Конституції та законів України, захищати суверенітет і територіальну цілісність України;

·  виховувати у здобувачів освіти повагу до державної мови та державних символів України, національних, історичних, культурних цінностей України, дбайливе ставлення до історико-культурного надбання України та навколишнього природного середовища;

·  формувати у здобувачів освіти прагнення до взаєморозуміння, миру, злагоди між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами;

·  захищати здобувачів освіти під час освітнього процесу від будь-яких форм фізичного та психічного насильства, приниження честі та гідності, дискримінації за будь-якою ознакою, пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю здобувача освіти, запобігати вживанню ними та іншими особами на території закладів освіти алкогольних напоїв, наркотичних засобів, іншим шкідливим звичкам;

·  додержуватися установчих документів та правил внутрішнього розпорядку закладу освіти, виконувати свої посадові обов’язки;

·  педагогічні працівники мають також інші права та обов’язки, передбачені законодавством, колективним договором, трудовим договором та/або установчими документами гімназії;

·  права та обов’язки інших осіб, які залучаються до освітнього процесу, визначаються законодавством, відповідними договорами та/або установчими документами гімназії;

·  відволікання педагогічних працівників від виконання професійних обов’язків не допускається, крім випадків, передбачених законодавством.

5.7. Педагогічним  працівником повинна бути особа з високими моральними якостями, яка має відповідну педагогічну освіту, належний рівень професійної підготовки, забезпечує результативність та якість своєї роботи, фізичний та психічний стан здоров'я якої дає змогу виконувати професійні обов'язки в  гімназії.

5.7. До педагогічної діяльності у гімназії не допускаються особи,  яким вона заборонена за медичними показаннями, за вироком суду. Перелік медичних протипоказань щодо провадження педагогічної діяльності встановлюється законодавством.

5.8. Прийняття та  звільнення з роботи, призначення на посади та звільнення з посад педагогічних та інших працівників закладу,  інші питання, що витікають з трудових  відносин, вирішує керівник гімназії  відповідно до трудового законодавства.

5.9. Обсяг педагогічного навантаження  визначається відповідно до законодавства керівником гімназії.

5.10. Обсяг педагогічного навантаження  може  бути  менше  тарифної ставки  (посадового окладу) лише за письмовою згодою педагогічного працівника.

5.11. Перерозподіл педагогічного навантаження протягом  навчального року  допускається  лише в разі зміни кількості годин для вивчення окремих предметів,  що передбачається робочим  навчальним  планом, або  за  письмовою  згодою  педагогічного працівника з дотриманням вимог трудового законодавства.

5.12. Керівник гімназії призначає класних керівників, завідуючих навчальними кабінетами, майстернями, навчально-дослідними ділянками, права та обов'язки яких визначаються нормативно-правовими актами МОН, правилами внутрішнього розпорядку та статутом гімназії.

5.13. Педагогічні працівники гімназії підлягають атестації відповідно до порядку, встановленого МОН.

За результатами атестації педагогічних працівників визначається їх відповідність займаній посаді, присвоюється кваліфікаційна категорія (спеціаліст, спеціаліст другої, першої, вищої категорії)  та  може бути присвоєно педагогічне звання "старший учитель", "учитель (вихователь) - методист",  "педагог - організатор - методист" та інші.  Атестація педагогічних працівників є обов’язковою  і здійснюється, як правило, один раз на п’ять років відповідно до Типового положення про атестацію педагогічних працівників затвердженого наказом МОН.

5.14.Сертифікація педагогічних працівників відбувається на добровільних засадах виключно за його ініціативою та відповідно до Положення про сертифікацію педагогічних працівників затвердженого Кабінетом Міністрів України.

 

5.15. Права та обов’язки батьків здобувачів освіти

Виховання в сім’ї є першоосновою розвитку дитини як особистості. Батьки мають рівні права та обов’язки щодо освіти і розвитку дитини.

Батьки здобувачів освіти мають право:

· захищати відповідно до законодавства права та законні інтереси здобувачів освіти;

· звертатися до закладів освіти, органів управління освітою з питань освіти;

· обирати заклад освіти, освітню програму, вид і форму здобуття дітьми відповідної освіти;

· брати участь у громадському самоврядуванні закладу освіти, зокрема обирати і бути обраними до органів громадського самоврядування гімназії;

· завчасно отримувати інформацію про всі заплановані у закладі освіти та позапланові педагогічні, психологічні, медичні, соціологічні заходи, дослідження, обстеження, педагогічні експерименти та надавати згоду на участь у них дитини;

· брати участь у розробленні індивідуальної програми розвитку дитини та/або індивідуального навчального плану;

· отримувати інформацію про діяльність гімназії, результати навчання своїх дітей (дітей, законними представниками яких вони є) і результати оцінювання якості освіти у закладі освіти та його освітньої діяльності.

 

Батьки здобувачів освіти зобов’язані:

·           виховувати у дітей повагу до гідності, прав, свобод і законних інтересів людини, законів та етичних норм, відповідальне ставлення до власного здоров’я, здоров’я оточуючих і довкілля;

·           сприяти виконанню дитиною освітньої програми та досягненню дитиною передбачених нею результатів навчання;

·           поважати гідність, права, свободи і законні інтереси дитини та інших учасників освітнього процесу;

·           дбати про фізичне і психічне здоров’я дитини, сприяти розвитку її здібностей, формувати навички здорового способу життя;

·           формувати у дитини культуру діалогу, культуру життя у взаєморозумінні, мирі та злагоді між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами, представниками різних політичних і релігійних поглядів та культурних традицій, різного соціального походження, сімейного та майнового стану;

·           настановленням і особистим прикладом утверджувати повагу до суспільної моралі та суспільних цінностей, зокрема правди, справедливості, патріотизму, гуманізму, толерантності, працелюбства;

·           формувати у дітей усвідомлення необхідності додержуватися Конституції та законів України, захищати суверенітет і територіальну цілісність України;

·           виховувати у дитини повагу до державної мови та державних символів України, національних, історичних, культурних цінностей України, дбайливе ставлення до історико-культурного надбання України;

·           дотримуватися установчих документів, правил внутрішнього розпорядку закладу освіти, а також умов договору про надання освітніх послуг (за наявності);

·           держава надає батькам здобувачів освіти допомогу у виконанні ними своїх обов’язків, захищає права сім’ї;

·           органи державної влади та органи місцевого самоврядування мають поважати право батьків виховувати своїх дітей відповідно до власних релігійних і філософських переконань, а суб’єкти освітньої діяльності мають враховувати відповідні переконання під час організації та реалізації освітнього процесу, що не повинно порушувати права, свободи та законні інтереси інших учасників освітнього процесу;

·           інші права та обов’язки батьків здобувачів освіти можуть встановлюватися законодавством, установчими документами закладу освіти і договором про надання освітніх послуг (за наявності).

 

6. Управління гімназією

Управління гімназії в межах повноважень, визначених законами та установчими документами цього закладу, здійснюють:

засновник ;

керівник гімназії;

колегіальний орган управління гімназії;

колегіальний орган громадського самоврядування.

6.1. Права і обов’язки засновника гімназії

Засновник гімназії або уповноважена ним особа:

затверджує установчі документи гімназії, їх нову редакцію та зміни до них;

укладає строковий трудовий договір (контракт) з керівником гімназії, обраним (призначеним) у порядку, встановленому законодавством та установчими документами гімназії;

розриває строковий трудовий договір (контракт) з керівником  гімназії з підстав та у порядку, визначених законодавством та установчими документами гімназії;

затверджує кошторис та приймає фінансовий звіт закладу освіти у випадках та порядку, визначених законодавством;

здійснює контроль за фінансово-господарською діяльністю гімназії;

здійснює контроль за дотриманням установчих документів гімназії;

забезпечує створення у гімназії інклюзивного освітнього середовища, універсального дизайну та розумного пристосування;

здійснює контроль за недопущенням привілеїв чи обмежень (дискримінації) за ознаками раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, віку, інвалідності, етнічного та соціального походження, сімейного та майнового стану, місця проживання, за мовними або іншими ознаками;

реалізує інші права, передбачені законодавством та установчими документами гімназії.

·   засновник або уповноважена ним особа не має права втручатися в діяльність  гімназії, що здійснюється ним у межах його автономних прав, визначених законом та установчими документами;

·   засновник або уповноважена ним особа може делегувати окремі свої повноваження органу управління гімназії та/або наглядовій (піклувальній) раді гімназії;

·   засновник має право створювати гімназію, що здійснює освітню діяльність на кількох рівнях освіти.

Засновник гімназії зобов’язаний:

забезпечити утримання та розвиток матеріально-технічної бази заснованої ним гімназії на рівні, достатньому для виконання вимог стандартів освіти та ліцензійних умов;

у разі реорганізації чи ліквідації гімназії забезпечити здобувачам освіти можливість продовжити навчання на відповідному рівні освіти;

забезпечити відповідно до законодавства створення в гімназії безперешкодного середовища для учасників освітнього процесу, зокрема для осіб з особливими освітніми потребами.

6.2. Керівник гімназії

Керівник гімназії здійснює безпосереднє управління закладом і несе відповідальність за освітню, фінансово-господарську та іншу діяльність гімназії.

Повноваження (права і обов’язки) та відповідальність керівника гімназії визначаються законом та установчими документами гімназії.

Керівник є представником  гімназії у відносинах з державними органами, органами місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особами і діє без довіреності в межах повноважень, передбачених законом та установчими документами гімназії.

Керівник гімназії призначається засновником у порядку, визначеному законами та установчими документами, з числа претендентів, які вільно володіють державною мовою і мають вищу освіту.

Додаткові кваліфікаційні вимоги до керівника та порядок його обрання (призначення) визначаються спеціальними законами та установчими документами гімназії.

Керівник гімназії в межах наданих йому повноважень:

        організовує діяльність гімназії;

        вирішує питання фінансово-господарської діяльності гімназії;

        призначає на посаду та звільняє з посади працівників, визначає їх функціональні обов’язки;

        забезпечує організацію освітнього процесу та здійснення контролю за виконанням освітніх програм;

        забезпечує функціонування внутрішньої системи забезпечення якості освіти;

        забезпечує умови для здійснення дієвого та відкритого громадського контролю за діяльністю гімназії;

        сприяє та створює умови для діяльності органів самоврядування гімназії;

        сприяє здоровому способу життя здобувачів освіти та працівників гімназії

        здійснює інші повноваження, передбачені законом та установчими документами гімназії.

6.3. Колегіальні органи управління гімназії

Основним колегіальним органом управління закладу освіти є педагогічна рада, яка створюється у випадках і порядку, передбачених спеціальними законами.

Педагогічна рада закладу загальної середньої освіти:

·  планує роботу закладу;

·  схвалює освітню (освітні) програму (програми) закладу та оцінює результативність її (їх) виконання;

·  формує систему та затверджує процедури внутрішнього забезпечення якості освіти, включаючи систему та механізми забезпечення академічної доброчесності;

·  розглядає питання щодо вдосконалення і методичного забезпечення освітнього процесу;

·  приймає рішення щодо переведення учнів (вихованців) до наступного класу і їх випуску, видачі документів про відповідний рівень освіти, нагородження за успіхи у навчанні;

·  обговорює питання підвищення кваліфікації педагогічних працівників, розвитку їхньої творчої ініціативи, визначає заходи щодо підвищення кваліфікації педагогічних працівників, затверджує щорічний план підвищення кваліфікації педагогічних працівників;

·  розглядає питання впровадження в освітній процес найкращого педагогічного досвіду та інновацій, участі в дослідницькій, експериментальній, інноваційній діяльності, співпраці з іншими закладами освіти, науковими установами, фізичними та юридичними особами, які сприяють розвитку освіти;

·  ухвалює рішення щодо відзначення, морального та матеріального заохочення учнів (вихованців), працівників закладу та інших учасників освітнього процесу;

·  розглядає питання щодо відповідальності учнів (вихованців), працівників закладу та інших учасників освітнього процесу за невиконання ними своїх обов’язків;

·  має право ініціювати проведення позапланового інституційного аудиту закладу та проведення громадської акредитації закладу;

·  розглядає інші питання, віднесені законом та/або статутом закладу до її повноважень.

Рішення педагогічної ради гімназії вводяться в дію рішеннями керівника гімназії.

6.4. Вищим колегіальним органом громадського самоврядування закладу загальної середньої освіти є загальні збори (конференція) колективу гімназії.

Делегати загальних зборів з правом вирішального голосу вибираються від таких трьох категорій:

-  працівників навчального закладу – зборами трудового колективу;

-  здобувачів освіти другого ступеня – класними зборами;

-  батьків, представників громадськості – класними батьківськими зборами.

Кожна категорія обирає однакову кількість делегатів. Визначається така кількість делегатів: від працівників навчального закладу - 1/3, здобувачів освіти - 1/3, батьків і представників громадськості - 1/3.

Термін їх повноважень становить 1 навчальний рік.

Загальні збори правочинні, якщо в їхній роботі бере участь не менше половини делегатів кожної з трьох категорій. Рішення приймається простою більшістю голосів присутніх делегатів.

Право скликати збори мають голова ради гімназії, учасники зборів, якщо за це висловилось не менше третини їх загальної кількості, директор гімназії, засновник.

Загальні збори:

-  обирають раду гімназії, її голову, встановлюють термін їх повноважень;

-  заслуховують звіт директора і голови ради гімназії;

-  розглядають питання освітньої, методичної, фінансово-господарської діяльності навчального закладу;

-  затверджують основні напрями вдосконалення освітнього процесу, розглядають інші найважливіші напрями діяльності закладу освіти;

-  приймають рішення про стимулювання праці керівників та інших педагогічних працівників.

7. Фінансово-господарська діяльність та матеріально-технічна база

7.1. Фінансування гімназії:

·           здобуття базової загальної середньої освіти здійснюється за рахунок коштів державного бюджету, у тому числі шляхом надання освітніх субвенцій місцевим бюджетам, коштів місцевого бюджету та інших джерел, не заборонених законодавством;

·           гімназія має право надавати платні освітні та інші послуги, перелік яких затверджує Кабінет Міністрів України. Засновник  гімназії має право затверджувати перелік  платних освітніх та інших послуг, що не увійшли до переліку, затвердженого Кабінетом Міністрів України;

·           підвищення кваліфікації педагогічних працівників в обсязі, визначеному законодавством, здійснюється за кошти державного та місцевих бюджетів;

·           обсяг коштів, що додатково виділяються з місцевих бюджетів на підвищення кваліфікації  педагогічних працівників гімназії, не може бути меншим 2 відсотків фонду заробітної плати цих працівників;

·           держава здійснює фінансування освіти осіб з особливими освітніми потребами за рахунок коштів державного та місцевих бюджетів шляхом передачі визначеного для таких осіб обсягу коштів гімназії, який обрала особа з особливими освітніми потребами та її батьки;

·           гімназія має право отримувати фінансування різних видів та з різних джерел, не заборонених законодавством. Гімназія має право розміщувати власні надходження на поточних рахунках, тимчасово вільні кошти - на депозитах у банках державного сектору, а також самостійно розпоряджатися надходженнями від зазначених коштів з метою провадження діяльності, передбаченої установчими документами;

·           фінансування у встановленому Кабінетом Міністрів України порядку додаткових психолого-педагогічних і корекційно-розвиткових послуг, а також придбання спеціальних засобів корекції психофізичного розвитку, визначених індивідуальною програмою розвитку особи з особливими освітніми потребами, здійснюється за рахунок коштів субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами, коштів місцевих бюджетів, інших джерел, не заборонених законодавством;  

·            кошти, матеріальні та нематеріальні активи, що надходять гімназії у вигляді безповоротної фінансової допомоги, інших надходжень, добровільних пожертвувань юридичних і фізичних осіб, у тому числі нерезидентів, для провадження освітньої, наукової, оздоровчої, спортивної, культурної діяльності, не вважаються прибутком;

·           у разі одержання коштів з інших джерел бюджетні  асигнування гімназії  не зменшуються;

·           гімназія самостійно розпоряджається надходженнями від провадження господарської та іншої діяльності, передбаченої  установчими документами.

7.2.Майно гімназії

До майна гімназії належать:

·            нерухоме та рухоме майно, включаючи будівлі, споруди, земельні ділянки, комунікації, обладнання, транспортні засоби, службове житло тощо;

·            майнові права, включаючи майнові права інтелектуальної власності на об’єкти права інтелектуальної власності, зокрема інформаційні системи, об’єкти авторського права та/або суміжних прав;

·            інші активи, передбачені законодавством;

·            порядок, умови та форми набуття гімназії прав на землю визначаються Земельним кодексом України;

·            основні фонди, оборотні кошти та інше майно  комунального закладу освіти не підлягають вилученню, крім випадків, встановлених законом;

·            об’єкти та майно комунального закладу освіти не підлягають приватизації чи використанню не за освітнім призначенням;

·            усі кошти, отримані від оренди нерухомого майна комунального закладу освіти, використовуються виключно на потреби цього закладу освіти.

7.3. Порядок діловодства і бухгалтерського обліку в гімназії визначається законодавством, нормативно-правовими актами МОН та інших центральних органів виконавчої влади, до сфери управління яких належать гімназії. За рішенням засновника гімназії бухгалтерський облік може здійснюватися самостійно або через централізовану бухгалтерію.

7.4. Звітність про діяльність закладу ведеться відповідно до законодавства.

 

8. Міжнародне співробітництво

8.1. Гімназія має право укладати угоди про співробітництво, встановлювати прямі зв'язки з органами управління освітою та закладами освіти інших країн, міжнародними організаціями, фондами у встановленому законодавством порядку.

8.2. Гімназія та педагогічні працівники, здобувачі освіти можуть брати участь у реалізації міжнародних проектів та програм.

8.3. Держава сприяє міжнародному співробітництву у сфері освіти шляхом:

·           здійснення заходів щодо розвитку та зміцнення міжнародного співробітництва;

·           створення належних правових та фінансово-економічних умов для міжнародного співробітництва, зокрема, встановлення відповідних бюджетних призначень у державному бюджеті та фінансування внесків за членство в міжнародних організаціях, відрядження за кордон учасників міжнародних проектів і програм відповідно до умов договорів;

·           сприяння залученню коштів міжнародних фондів, установ, громадських організацій тощо для виконання наукових, освітніх та інших програм і проектів;

·           популяризації та координації діяльності, пов’язаної з міжнародним співробітництвом, створення відповідних інформаційних центрів, у тому числі за кордоном;

·           надання консультативної підтримки з питань міжнародного співробітництва у сфері освіти і науки;

·           здійснення іншої діяльності відповідно до законодавства.

 

9. Контроль за діяльністю

9.1. Державний нагляд (контроль) за освітньою діяльністю гімназії здійснюється з метою реалізації єдиної державної політики в сфері загальної середньої освіти та спрямований на забезпечення інтересів суспільства щодо належної якості освіти та освітньої

діяльності.

9.2. Державний нагляд (контроль) за діяльністю закладу освіти здійснюється центральним органом виконавчої влади із забезпечення якості освіти та її територіальними органами відповідно до Закону України «Про освіту».

Центральний орган виконавчої влади із забезпечення якості освіти та його територіальні органи проводять інституційний аудит закладу освіти відповідно до Закону України «Про освіту» і позапланові перевірки у порядку передбаченого Законом України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності»

9.3. Єдиним плановим заходом державного нагляду (контролю) за освітньою діяльністю гімназії є інституційний аудит закладу, що проводиться один раз на 10 років центральним органом виконавчої влади із забезпечення якості освіти.

Інституційний аудит включає планову перевірку дотримання ліцензійних умов.

Позаплановий інституційний аудит може бути проведений за ініціативою засновника, керівника гімназії, педагогічної ради, вищого колегіального органу громадського самоврядування (загальних зборів або конференції), піклувальної (наглядової) ради закладу освіти у випадках передбачених чинним законодавством.

9.4. Громадський нагляд (контроль) за освітньою діяльністю гімназії здійснюється суб’єктами громадського нагляду (контролю) відповідно до Закону України «Про освіту».

9.5. Результати інституційного аудиту оприлюднюються на сайтах гімназії, засновника та органу, що здійснював інституційний аудит.

9.6.Заклад освіти, що має чинний сертифікат про громадську акредитацію закладу освіти, вважається таким, що успішно пройшов інституційний аудит у плановому порядку.

9.7. Засновник гімназії або уповноважена ним особа (управління освіти):

- здійснює контроль за дотриманням установчих документів гімназії;

- здійснює контроль за фінансово-господарською діяльністю гімназії.

- здійснює контроль за недопущенням привілеїв чи обмежень (дискримінації) за ознаками раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, віку, інвалідності, етнічного та соціального походження, сімейного та майнового стану, місця проживання, за мовними або іншими ознаками.

 

10. Реорганізація, ліквідація чи перепрофілювання (зміна типу) закладу освіти

10.1. Рішення про реорганізацію, ліквідацію чи перепрофілювання (зміна типу) гімназії приймається Маківською сільською радою у порядку, встановленому чинним законодавством.

10.2. При реорганізації, ліквідації чи перепрофілюванні (зміні типу) закладу освіти  її працівникам, здобувачам освіти, гарантовано дотримання їх прав та інтересів відповідно до чинного законодавства з питань праці та освіти.

 

11. Прикінцеві положення

11.1.Статут гімназії затверджується сесією Маківської сільської ради, та реєструється відповідно до чинного законодавства.

Зміни до Статуту розробляються керівником гімназії та затверджуються сесією Маківської сільської ради або його уповноваженим органом управління освітою

11.2. У всьому, що не врегульовано цим Статутом, учасники освітнього процесу керуються чинним законодавством України.

 

 

 

Директор Чечельницької гімназії                                            Н.Д.Швороб

 

 

 


Комментариев нет:

Отправить комментарий